Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları / SKA 4 - Nitelikli Eğitim
Kapsayıcı ve hakkaniyete dayanan nitelikli eğitimi sağlamak ve
herkes için yaşam boyu öğrenim fırsatlarını teşvik etmek
Hedef 4
.1. 2030’a kadar bütün kız ve erkek çocuklarının ücretsiz, hakkaniyetli ve kaliteli bir ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlamalarının ve böylece ilgili ve etkili öğrenme çıktılarının elde edilmesinin sağlanması
Gösterge 4.1.1. (a)2/3 sınıflarında; (b)ilkokul sonunda; ve (c) alt düzey ortaokulun sonunda en azından (i) okuma ve (ii) matematikte yeterlilik düzeyine sahip çocukların ve gençlerin oranı, cinsiyet ayrımında
Hedef 4.2. 2030’a kadar bütün kız ve erkek çocuklarının onları ilköğretime hazır hale getirecek kaliteli okul öncesi eğitimine erişimlerinin güvence altına alınması
Gösterge 4.2.1. Cinsiyete göre gelişimsel olarak sağlık, öğrenme ve psikososyal iyi olma hali yolunda olan 5 yaş altı çocukların oranı
Gösterge 4.2.2. Cinsiyete göre planlanan öğrenmeye katılım oranı (ilkokula resmi giriş yaşından bir yıl önce)
Hedef
4.3. 2030’a kadar bütün kadın ve erkeklerin erişilebilir ve kaliteli teknik eğitim, mesleki eğitim ve üniversiteyi kapsayan yüksek öğretime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması
Gösterge 4.3.1. Cinsiyete göre son 12 ay içinde gençlerin ve yetişkinlerin örgün ve yaygın eğitim ve öğretime katılma oranı
Hedef
4.4. 2030’a kadar istihdam, insana yakışır işlerde çalışma ve girişimciliğe yönelik teknik ve mesleki becerileri de kapsayan ilgili becerilere sahip gençlerin ve yetişkinlerin sayısının önemli ölçüde artırılması
Gösterge 4.4.1. Yetenek tipine göre bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) yeteneğine sahip genç ve yetişkinlerin oranı
Hedef 4.5. 2030’a kadar eğitim alanındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılması ve engelliler, yerliler ve kırılgan durumdaki çocuklar dâhil, kırılgan insanların her düzeyde eğitim ve mesleki eğitime eşit biçimde erişimlerinin sağlanması
Gösterge 4.5.1. Bu listede ayrıştırılabilecek tüm eğitim göstergeleri için parite endeksleri (veri elverişliliğine bağlı olarak kadın/erkek, kır/kent, en alt/en üst servet %20'likleri ve engellilik durumu, yerli insanlar ve çatışmalardan etkilenenler gibi diğerleri)
Hedef 4.6. 2030’a kadar bütün gençlerin ve hem kadın hem de erkek olmak üzere yetişkinlerin büyük bir bölümünün okuryazar olmasının ve matematiksel beceriler kazanmasının güvence altına alınması
Gösterge 4.6.1. Cinsiyete ayrımında, (a) okuryazarlık ve (b) aritmetik becerilerde işlevsel açıdan en az belirli bir düzeyde yeterliliğe sahip belirli bir yaş grubundaki nüfusun yüzdesi
Hedef 4.7. 2030’a kadar sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam tarzları için eğitim, insan hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği, barış ve şiddete başvurmama kültürünün geliştirilmesi, dünya vatandaşlığı ve kültürel çeşitliliğin ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısının takdiri yoluyla bütün öğrenciler tarafından sürdürülebilir kalkınmanın ilerletilmesi için gereken bilgi ve becerinin kazanımının sağlanması
Gösterge 4.7.1. (i) Küresel vatandaşlık eğitiminin ve (ii) cinsiyet eşitliği ve insan hakları da dahil olmak üzere sürdürülebilir kalkınma için eğitiminin; (a) milli eğitim politikalarının, (b) müfredatın, (c) öğretmen eğitiminin ve (d) öğrenci değerlendirmenin tüm düzeylerinde yaygın hale gelmesi
Hedef 4.a. Çocuklara, engellilere, toplumsal cinsiyet eşitliğine duyarlı eğitim olanaklarının yaratılması ve geliştirilmesi ve herkes için güvenli, şiddete dayalı olmayan, kapsayıcı ve etkili öğrenme ortamlarının oluşturulması
Gösterge 4.a.1. (a) Elektrik; (b) pedagojik amaçlarla internet; (c) pedagojik amaçlarla bilgisayar; (d) engelli öğrencilere uyarlanmış altyapı ve malzemeler; (e) temel içme suyu; (f) tekil ve cinsiyete göre ayrılmış temel sağlık koruma imkanları; ve (g) temel el yıkama imkanları (her bir WASH göstergesi tanımları gereği) erişimi olan okulların oranı
Hedef 4.b. 2020’ye kadar en az gelişmiş ülkeler, gelişmekte olan küçük ada devletleri ve Afrika ülkeleri başta olmak üzere gelişmekte olan ülkelere, gelişmiş ve diğer gelişmekte olan ülkelerdeki mesleki eğitim programlarını ve bilgi ve iletişim teknolojileri programlarını, teknik programları, mühendislik programlarını ve bilimsel programları kapsayan yüksek öğrenim programlarına kayıt olanağı sunan bursların sayısının küresel olarak önemli ölçüde artırılması
Gösterge 4.b.1. Sektör ve çalışma çeşidine göre burslar için resmi kalkınma yardımı transferleri hacmi
Hedef 4.c. 2030’a kadar özellikle en az gelişmiş ülkeler ve gelişmekte olan küçük ada devletleri başta olmak üzere gelişmekte olan ülkelerdeki öğretmen eğitimi için uluslararası işbirliğinin sağlanması aracılığıyla nitelikli öğretmen tedarikinin önemli ölçüde artırılması
Gösterge 4.c.1. Belirli bir ülkede, (a) okul öncesi; (b) ilkokul; (c) ortaokul; ve (d) lise düzeylerinde geçerli seviyede öğretim için gerekli olan hizmet öncesi veya hizmet içi en az asgari düzeyde düzenlenen öğretmen eğitimi (örneğin pedagojik eğitim) almış öğretmenlerin oranı
Kaliteli bir eğitim, üniversitelerin başarılı
olduğu bir alan olmalıdır. Eğitim,
eşitsizliklerden, özellikle de çok
kuşaklılardan çıkış kapısıdır. Yaşam
kalitesini iyileştirmenin yanı sıra, kapsayıcı
eğitime erişim, yerel halkın dünyanın en
büyük sorunlarına yenilikçi çözümler
geliştirmek için gerekli araçlarla
donatılmasına yardımcı olabilir.
Iğdır Üniversitesi bu anlamda birçok
ücretli ve ücretsiz eğitim olanağı
sunmaktadır. Bu eğitimlerin sonunda
sertifikalar sağlayarak katılımcıların
nitelikleri arasında sunabilecekleri belgeler
vermektedir.
https://isem.igdir.edu.tr/en_GB
Üniversitemiz konferanslar ve
toplumsal eğitim etkinlikleri yoluyla
halka açık etkinliklere ev sahipliği
yapmaktadır.
Üniversitemizde yapılan birçok etkinlikten birisi; çocukların dijital çağın gerisinde kalmaması amacıyla kurulan “Dijital Çocuk Akademisi” eğitimleri resim ve link içeriğinde görülmektedir.
https://eskisite.igdir.edu.tr/haber/dijital-cocuk-akademisi-egitimlerine-devam-ediyor
Şehit Bülent Yurtseven Kampüsü Çocuk
ve Gençlik Kütüphanesi’nde, 5-6-7 ve 8. sınıf
öğrencileri için çocuklara dijital çağın
getirdiği yeni bilgi ve becerileri kazandırmak
ve teknolojiyi sürekli olarak tüketimde değil,
üretimde de kullanabilmelerini sağlamak
amacıyla bu eğitim kurgulanmıştır.
Üniversitemiz, bir eğitim kurumu
olarak üniversitede kamuya açık
etkinliklere ev sahipliği yapmaktadır.
Iğdır Üniversitesinde Halk Eğitim
Merkezince açılan biçki-dikiş ve nakış
kursuna kadınlar yoğun ilgi gösterdiğine dair
resim ve link yukarıdadır. Ücretsiz verilen
kurs ile kadınlar bir yandan
sosyalleşebilecekleri yeni bir mecraya sahip
olurken diğer yandan da yeteneklerini ortaya
çıkarma fırsatı buluyor.
Üniversitemiz bir kurum olarak
kampüs dışında yerel okullarda ve
topluluklarda eğitimsel destek
faaliyetleri üstlenmektedir
Üniversitemiz Fen Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğretim
Üyesi Prof. Dr. Murat Ali Karavelioğlu,
TÜBİTAK’ın bilim insanları ile öğrenci ve
öğretmenleri bir araya getirerek toplumda
bilim iletişimini artırmayı hedeflediği
“TÜBİTAK Bilim Söyleşileri”ne katıldı.
https://eskisite.igdir.edu.tr/haber/prof-dr-karavelioglu-tubitak-bilim-soylesileri-ne-katildi
Akademisyenlerimizin, 2 Haziran 2022
tarihinde Öğrenci Dekanlığı tarafından
düzenlenen “Değişen Gelecek ve Kariyer
Planlama” söyleşisiyle liseli öğrencilere
rehberlik yaptığı içerik yanda görülmektedir.
Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Hakkı
ALMA’nın ifade ettiği gibi: “Günümüzde
bütün toplumların üniversitelerden eğitim
öğretim ve bilimsel araştırma faaliyetleri
dışında ürettiği bilgiyi gerçek hayata
indirgeyerek ondan pozitif geri dönüşüm
alabilen farklı beklentileri de söz konusudur.
Iğdır Üniversitesi olarak bu anlamda bilgiyi
içselleştirme ve tabana yayma faaliyetlerine
devam etmekteyiz.
Iğdır Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi
Iğdır Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Tamamlanan Eğitimler
Dijital Çocuk Akademisi Eğitimlerine Devam Ediyor
Üniversitemizde Kadınlar Biçki-Dikiş ve Nakış Kursuyla Yeteneklerini Keşfediyor
Prof. Dr. Karavelioğlu, "TÜBİTAK Bilim Söyleşileri"ne Katıldı
Akademisyenlerimiz Liseli Öğrencilere Yol Gösteriyor